• AKU
Na tiketu č.1 nebyla dosud vybrána žádná sázka. Sázku přidejte kliknutím na příslušný kurz.
Analýzy

Vrátí se Ogier v Německu do čela?

17. srpen 2017  Autor: plesma 

Do konce závodní sezony rallye zbývají pouze 4 soutěže, první z nich se koná od čtvrtka do neděle v Německu. Před tímto podnikem se do čela vyhoupl Thierry Neuville, i když se před Sebastiena Ogiera dostal jen díky většímu počtu vítězství v sezoně – oba piloti mají shodný počet bodů! Třetí Tanak i čtvrtý Latvala již ztrácejí přes 40 bodů, takže budou bojovat spíše mezi sebou. Z předních jezdců budou chybět jen Ostberg a Lefebvre, čeští fanoušci mohou držet palce naší posádce Kopecký-Dresler startující v kategorii WRC2 a Rujbrovi s Římalovou jedoucí taktéž se Škodou Fabia R5.


Rallye Německo

Pětatřicátý ročník Rallye Německo má na programu 21 rychlostních testů. Na asfaltovém povrchu se pojede celkem 309 km. Královnou všech zkoušek je sobotní Panzerplatte (jede se 2×), která má 42 km a v minulosti již několikrát rozhodla o výsledcích celé soutěže, a zároveň zamotala pořadí seriálu MS. Nejinak tomu může být i letos, náročná soutěž v prostředí vinic se každoročně postará o hodně překvapení a také velký počet těch, kteří odstoupí.

Auto nebo psychika?

Kdo je největším favoritem na vítězství? Pro mě je to 50 na 50 mezi Ogierem a Neuvillem. Ogier v Německu dokázal 3× vyhrát, v roce 2011 dokonce přerušil Loebovu fantastickou sérii osmi vítězství v řadě. Neuville zde dokázal vyhrát svůj první závod MS v kariéře (2014), mimo to navíc ještě 2× stál na stupních vítězů (vloni třetí za Ogierem a Sordem). Řekl bych, že Neuville má mírnou výhodu lepšího auta, Ogier je však silnější psychicky. Již na Korsice (letos zatím jediný čistý asfalt) to mezi těmito dvěma byla opravdová bitva o vteřinky a nejinak by tomu mělo být i v Německu. Ogier po výpadku ve Finsku (technická závada – zavěšení po normálním skoku způsobila havárii) natestoval na asfaltu pořádnou porci kilometrů.

Třetí v pořadí, který bude vyčkávat na chybu dvou největších favoritů, je Dani Sordo. Španělský pilot již není pouze asfaltovým specialistou, přesto právě v Německu získal zatím své jediné vítězství v seriálu MS (2013) a mimo to zde stál již 6× na stupních vítězů (poprvé 2006). Sordovi se letos až tak moc nedaří (pátý průběžně), přesto byl na Korsice třetí a o podium bude určitě bojovat i v Německu.

Nevyzpytatelný Meeke, stabilní Breen a chybující Tanak

Čtvrtým do party je Kris Meeke – ten zažívá tragickou sezonu. Zvítězil sice v Mexiku, jeho jediným dalším bodovaným závodem však bylo již jen Finsko (8.). Tým jej dokonce vyřadil pro Polsko, a pokud chce získat angažmá na příští sezonu, musí zajet na nejbližších soutěžích kvalitní výsledek. Na Korsice to byl právě on, kdo vypálil rybník Ogierovi s Neuvillem a až do technické závady (motor) soutěž vedl. V Německu se mu ale nikdy nedařilo (nejlíp 12.), když měl v roce 2014 na dosah vítězství, ulomil kolo. Bude to mít těžké vinou horší startovní pozice – na asfaltu se každým průjezdem vytahá více nečistot. Meeke je hodně nevyzpytatelný a já bych si nikdy netroufl vsadit ani na něj ani proti němu.

Za jistých okolností a při chybách soupeřů se do boje o stupně můžou dostat i Breen, Latvala a Tanak.

Breen má ze špičky vůbec nejméně zkušeností s tímto závodem, je to ale stabilní pilot (letos 5× 5.) a na asfaltu dokáže být hodně rychlý. Na Korsice přišel o 4. příčku až na poslední RZ o desetinu vteřiny. V Německu by mohl bojovat minimálně o první pětku.

Latvala je smolařem sezony, v Polsku a Finsku přišel vinou stejné technické závady o možnost bojovat o vítězství. Nebýt těchto dvou odstoupení, nejspíše by se vyhříval na čele tabulky MS. Aktuálně je až čtvrtý a potřebuje každý bod. V minulosti na asfaltu nedosahoval takových výsledků jako na šotolině, přesto stál v Německu dvakrát na stupních, v roce 2014 to zahodil z jasné první pozice (po odstoupení Meeka), na Korsice navíc letos dojel 4. Pojede o top5.

Tanak zažívá i přes chyby na posledních dvou soutěžích životní sezonu, v hodnocení MS je stále třetí, na asfaltu není zdaleka tak silný jako na rychlé šotolině, přesto stejně jako Ogier s autem hodně natestoval i na mokru a je na Německo připraven. Nikdy se mu tu příliš nedařilo, vždy byl však rychlý a chyboval. Při jeho jezdeckém stylu se bojím defektu na superdlouhé Panzerplatte.

Z jezdců s moderní specifikací vozů WRC 2017 nám zbývají již jen Evans, Paddon, Mikkelsen, Hanninen, Lappi a domácí veterán Kremer, který si především chce udělat radost.

Jaké šance má zbytek pole?

Evanse bych já osobně bral jako fantastickou týmovou dvojku do kteréhokoliv týmu. Letos byl 2× 2. (Argentina, Finsko), 3× 6., 1× 8., 1× 9. Je to velice stabilní jezdec s dobrou rychlostí a dosahuje kvalitních výsledků na jakémkoliv povrchu. Největší slabinou by na asfaltu mohly být pneumatiky DMack, který jezdí jako jediný, ty jsou na šotolinu vyvinuty mnohem lépe než pro asfalt. Na Korsice se Evansovi letos nedařilo, na asfaltu však mnohokrát dokázal atakovat přední příčky (2015 – Korsika 2., Německo 6.), v roce 2014 byl v Německu dokonce čtvrtý (vyhrál závěrečnou Power Stage).

Paddonovi se letos extrémně nedaří, tedy až na 2. místo v Polsku. Hrozně chybuje, a když už jede rychle, tak stávkuje auto. Většinou však chyboval jezdecky, na asfaltu není zdaleka tak silný jako na šotolině, v Německu byl zatím nejlépe pátý (vloni, to však měl životní sezonu), letos na Korsice šestý. Za mě letos rozhodně největší zklamání.

Mikkelsen nedostal jako jediný z trojice VW na letošní sezonu kontrakt od některého z továrních týmů WRC, přesto byl po fiasku Citroenů nakonec angažován. Zatím se mu však nedařilo, na Sardinii dojel 8., v Polsku 9. Mikkelsen je vyrovnaný pilot, v Německu dojel 2× 3., jednou čtvrtý, s Citroenem měl teď velkou porci testů místo Finska, na kterém nestartoval. Přesto bych jej nepasoval do role favorita, Citroen je nejhorší ze všech WRC, na asfaltu funguje o něco lépe, Mikkelsenovi příliš nesedí a na lepší než pátou příčku bych to za normálních okolností určitě neviděl.

A co Finové od Toyoty – Hanninen s Lappim? Tady nevím, co čekat. Oba prožili životní domácí rallye – Hanninen obsadil své první stupně vítězů v historii MS (3.), Lappi dokonce při svém čtvrtém startu s vozem kategorie WRC dokázal vyhrát! Hanninen startoval v Německu pouze jednou a to ještě v dobách vozů kategorie S2000. Zkušenosti s WRC na asfaltu má prachbídné a očekával bych spíš klidnou jízdu na jistotu až do cíle, za normálních okolností někde okolo 8. místa.

Lappiho adaptace na vůz WRC je pro mě zatím asi největším překvapením sezony, přesto je Fin a na asfaltu není tak silný (s WRC na asfaltu ještě nikdy nejel), navíc je Toyota na asfaltu o něco slabší než na šotolině, a i když zde startoval 3×, až na loňský výborný výkon za volantem R5 většinou na asfaltech spíše hodně chyboval. Lappi je však pilot, který může hodně překvapit nebo hodně zklamat, za kurz 2,30 bych ho do 5. místa já osobně nehrál.

Posledním jezdcem s moderním WRC je Armin Kremer. Tento veterán má strašně moc zkušeností, ale nevím, co všechno by se muselo stát, aby se dostal na lepší než 8.-10. příčku. Papírově by měl být nejhorším ze všech vozů WRC, i když se v Německu očekává velký odpad jako každý rok, aby se dostal do první pětky, muselo by vypadnout celkem 7 špičkových pilotů.

Neuville to nemusí zvládnout

Pokud bych opravdu musel tipovat vítěze Rallye Německo, asi bych nakonec volil Ogiera. I když si myslím, že je Hyundai lepší než Ford, Neuville roli favorita v minulosti několikrát neustál a pod tlakem příliš nedokáže závodit. V Monte Carlu i Švédsku letos havaroval z jasné první pozice (ve Švédsku dokonce na superspeciálce), a když ve Finsku po výpadku Ogiera mohl na svého největšího rivala nahnat hodně bodů, nebyl schopný soutěž dokončit na lepší než 6. příčce (díky výpadkům a chybám soupeřů). Po celou dobu si přitom stěžoval na všechno možné, jen ne na svůj výkon. Sám jsem zvědav, jak se s pozicí lídra seriálu vyrovná.

Co se z aktuálních kurzů vyplatí zkusit? Nejspíše Breen do 5. místa, Sordo – podium, Latvala do 5. místa, Evans proti Tanakovi či Mikkelsenovi a Ogier na titul.

Autor: plesma

Máte zájem o psaní blogů? Ozvěte se nám na blogy@tipsport.cz.


Foto: Profimedia

Přečteno: 748x

Komentáře k článku

Chcete přispívat do diskuzního fóra? Přihlaste se do svého účtu u Tipsportu nebo si účet zdarma založte!
Účast na hazardní hře může být škodlivá | 18+ | Copyright © 2017 Tipsport.net a.s.